let stary vydobytek cinske hydrokonstrukce - Ling Qu kanal. Ten byl
vybudovan za ucelem zlepseni zasobovacich cest tehdejsiho expanzniho vladce.
tentokrate jsem uz venoval priprave alespon celych 45 minut. do gps jsem
si zanesl nekolik orientacnich waypointu (jen 4ks, priznavam), jelikoz
jsem zatim nenasel zadnou papirovou mapu tehle oblasti. chvili jsem
koukal do (neustale padajiciho) Google Earthu, hledajice mozne cesty
mezi policky a pres ty hory, co zakerne rostou uprostred cesty. no,
pokud se to nepovede, alespon se to bude dat povazovat za rozluckovy
vylet po mistnim venkove :-).
vyrazim a hned si uvedomuju, na jakem kole-krapu to jedu. take si
uvedomuju, ze to opet nebude tak easy. slunce sviti, pokryvka hlavy by
se hodila. snad nekde cestou koupim klobouk. cestu z mesta samozrejme
neznam a tak se nechavam vest azimutem z gps. nakonec to dopadne tak, ze
odjizdim smerem, ze ktereho jsem se chtel vratit. no, nevadi, alespon
mam ty kopce hned na zacatku (ufff!).
cesta je nadherna, projizidm zemedelskou krajinou. zastavuju u jeskyni,
jez jsem shodou nahod objevil kousek od cesty. hezke. cesta je zpocatku
asfaltova, relativne prijemna. projizdim kolem hrbitova. cinane (zatim
nevim proc) radi pohrbivaji sve mrtve do strani v kopci. jedna z tech
mistnich homoli je jimi poseta. kde jsem to v evrope videl neco
podobneho? ze by v barcelone?
pak se cesta komplikuje, mizi asfalt, jde o prasnou cestu a krpaly pres
hory. lesy. alespon je tu stin. lije ze me, misty kolo tlacim. castecne
take proto, ze ta sedacka je hodne neprijemna. minule jsem z ni mel na
zadku krvave mozoly ;-). nahore na kopci prave zacinaji stavet betonovou
cestu, ktera by mela ozivit spojeni do vesnicek v kopcich. dokonce po
tech prvnich 100 metrech muzu projet. z vyse pak vidim nadrz, zasobujici
hydroelektrarnu nekolik kilometru dale.
po case klesam z kopcu a zjistuju, ze moje brzdy takovy sesup nejsou
schopny ubrzdit. zastavuju pomoci sourani nohy o zem a chvilku zapasim s
cinskou technikou, nez se mi jednu brzdu povede utahnout tak, ze je
spolecne s tou druhou schopna alespon zpomalit moji rychlost pri ceste
dolu. nakonec se sice nezabiju, ale poradne vyklepu fotak i gps, jez si
vezu v kosi na riditkach. cesta se jeste zhorsuje, je kamenita. sjizdim
z kopcu, zastavuju na neco k piti v kramku za mostem, v jedne male
visce. sojove mleko je nadherne osvezujici. samozrejme ze jsem si nevzal
na cestu zadne piti, proc taky, ze?!
no.. zkratim to.. krasny venkov, v Xing An-u se mi podari koupit klobouk
(ten muj minuly zustal v predchozim byte behem stehovani), takze se
celkove spalim jen trosku. stavim se na predrazene a nijak zazracne
dobre jidlo. kanal Ling Qu sice najdu, ale jen maly kousek a uz skoro za
tmy. je to hezke dilko, siroke dobrych 10(?) metru, hluboke nevim kolik,
nicmene obcas ho musi vest ve vyvysenem koryte, coz na tehdejsu pomery
asi opravdu muselo vyt relativne konstrukcne slozite.
kilometrove mi to dnes moc nevyslo. mam za sebou asi 90km, domu je to
jeste dalsich 40. navic se stmiva a ja nemam baterku. po krajnici
silnice si to se zastavkama na foceni slapu domu. za tmy je to docela
nebezpecne. nastesti je guilin a jeho periferie docela roztazena, takze
bez svetla jedu jen asi 15km. domu dorazim v 11 v noci, uplne KO. vylet
hezky, ale vycerpavajici. jsem spokojen :-). pred universitou si koupim
takeway a pivo, doma sprcha, prevleknout, spokojene nakrmit a napojit.
uceni se dnes nekona :-). chrrrrrrrrrrrr.......
Žádné komentáře:
Okomentovat